domingo, 7 de junio de 2015

10. LA GUERRA FREDA

Diumenge, 6 de juny del 2015

10. LA GUERRA FREDA

Hola a tots/es!!!
Després de molts dies sense escriure al meu blog, torno a publicar amb moltes ganes i aquesta serà la meva última entrada, ja que s'atança el final de curs.
Durant aquest temps he estat estudiant la Guerra Freda, analitzant-la detalladament i tots els conflictes que va dur a terme arreu del món. Aquesta guerra es basava en la rivalitat de dues superpotències: EUUU i URSS. La professora ens va entregar un dossier amb informació sobre aquest tema on en cada classe subratllàvem el més important i feiem activitats o estudiavem més a fons els temes relacionats amb aquesta guerra. Una de les activitats que hem fet, per a mi la més útil, consistia en omplir una taula i posar-hi tots els conflictes separats en: primers enfrontaments, conflictes bèl·lics, revifament de la tensió i distensió.
La professora ens mostrava imatges i vídeos per a que veguessim amb més claredat com va viure la gent aquella guerra i les conseqüències que va comportar. Em va costar assimilar algunes imatges, sobretot la d'una nena que escapava de la guerra amb la major part del cos cremat. Vam veure un vídeo sobre la seva història i va ser realment emocionant.
Una altra activitat que vam estudiar va ser la del mur de Berlín. Penso que es molt trist que una ciutat com la de Berlín estigui dividida en dos parts. Sense dubte, el mur de Berlín va tenir un gran impacte no només en la guerra freda sinó arreu de tot el món. Estic a favor de que haigui caigut, ja que va significar el final d'aquesta guerra.
Altres dels temes que están relacionats amb la Guerra Freda i que vam estudiar són el Pla Marshall, el Teló d'Acer, la doctrina de Truman, la Coexistència Pacífica, etc.
El tema de la inversió de tants diners en armament és el que menys just trobo, ja que aquest diners serien molt més apreciats en la sanitat, l'educació, etc, i penso que la gent no n'estava prou conscient de la barbaritat de diners que es podien arribar a gastar en armes.
Mai n'havia sentit a parlar sobre aquestes dues superpotències, i he vist que eren totalment diferents en tots els aspectes. Tampoc sabia d'on provenia el nom de "Guerra Freda" però ara sé que no era una Guerra com la que molts imaginem, amb soldats i tancs, sinó que més aviat era una tensió entre les dues superpotències per a veure qui podria ser el dominant.
Com a conclusió, després d'haver estudiat aquest tema, crec que el món s'ha mogut, es mou i probablement es mourà a base d'interessos polítics i econòmics de les grans potències. La resta de països del món ens hem vist "obligats" a posar-nos a favor d'un dels dos blocs de Països. Tot i així crec que no tot va ser tràgedia ni tensions, també va afavorir el desenvolupament tecnològic en el planeta, gràcies a la competivitat entre aquestes potències.

Resultat d'imatges de guerra freda
He de dir que aquest tema m'ha resultat molt difícil d'entendre al principi, ja que mai n'havia sentit a parlar, però poc a poc ho anava entenent més i les activitats també m'han servit de molt. M'ha agradat moltíssim treballar d'aquesta manera durant aquest curs, ja que fent activitats també aprenem molt i no se m'ha fet tant pesat com jo pensava. Crec que moltes persones no en som prou conscients dels fets que han succeït anteriorment i que hem de saber d'on venim per saber qui som avui en dia. M'he esforçat molt escrivint en aquest blog, ja que al principi em costava molt redactar i crec que cada cop ho vaig fent millor. Els temes que he anat estudiant m'han servit per valorar molt més la societat on visc i per tenir clar que molts d'aquests fets poden tornar a produïrse. Valoro molt l'actitud d'alguns pensadors que he anat veient durant el curs i espero que el dret de les persones a elegir el que volen fer sigui més valorat, ja que sóm humans i hem de ser lliures.


Espero que tingueu un molt bon estiu!!!:)
Lorena Bardos



                                                                                                                                     7 de juny del 2015

No hay comentarios:

Publicar un comentario